Organizace týmu v gastronomických provozech

Ať už je to sám majitel, provozní nebo manažer restaurace, každý podnik potřebuje dobré vedení. Správný lídr se nebojí pomoci, když je potřeba, jde ostatním příkladem a přebírá iniciativu. Je to právě on, kdo stojí za všemi plány a také jejich plněním.

Aby vše klapalo

Aby všechno šlapalo tak, jak má, je spojené s několika jednoduchými úkoly a rutinami. Mezi ně patří například poctivá příprava ještě před otvíračkou. To je právě ten čas, kdy si zkotrolujete, jestli máte na nadcházející den všechny zásoby, připravené věci, se kterými pracujete a připravit plac pro první hosty.

Vědět kdo jsem

Všichni členové týmu musejí znát svoji roli. A stejně tak ale musejí vědět o dění v provozu. Je dobré se tak sejít buďto před otvíračkou nebo třeba před obědy nebo jinou špičkou a ujasnit si, jaká je dnešní nabídka, které pokrmy nebo nápoje se budou dnes doporučovat, co došlo nebo naopak přebývá a tak dále. Obsluha by měla znát perfektně celé menu, a tak není od věci pravidelně pořádat společné ochutnávky napříč celou nabídkou nebo třeba sezonním menu.

Komunikujte

V neposlední řadě nezapomínejte se svým týmem mluvit. Vyplatí se poslechnout si jejich zpětnou vazbu. Zároveň se nesmí bát nadřízeného informovat o nějakém problému, aby se mohl co nejrychleji vyřešit. Mít vzájemnou důvěru je absolutní základ úspěšného chodu provozu.