Jak propagovat restauraci nebo kavárnu

Otevřít poprvé pro hosty, kteří se již netrpělivě mačkají před vchodem a nakukují dovnitř, je sen každého podnikatele. Realita je sice často jiná, a proto je potřeba myslet hned od začátku i na investice jak finanční tak i časové v rámci marketingu nového podniku.

Kde s propagací restaurace začít

Absolutním základem jakýchkoliv snah je správně si definovat cílovou skupinu. Následná komunikace se pak může velmi lišit, když je mířená na mladé návštěvníky, matky s dětmi nebo business klientelu. Když si dokážete určit svého zákazníka, dokážete zvolit i výhodný způsob oslovení.

Jak kavárnu nebo restauraci komunikovat

S tím je spojený výběr komunikačních prostředků, které při propagaci využijete. Sociální sítě jako Facebook a Instagram jsou ideálním a především nízkonákladovým nástrojem. Zejména Facebook je pak v gastronomii už povinnost. Ale i tak zůstává pravidlem neivestovat do prostředků, které nevyužívají vaši zákazníci. Jsou jimi třeba manažeři nebo businessmani, nemusíte do Facebooku nijak finančně vstupovat, ale raději se zaměříte například na tištěná média.

Zdravý rozum

Pro malou hospůdku na venkově, jejíž hosté jsou především místní obyvatelé, je pravděpodobně zbytečné vkládat energii do skvělého profilu na Instagramu. Zde naopak platí stará známá šuškanda, kdy je třeba se zákazníky komunikovat osobně. Dobrým pomocníkem mohou být také letáky do schránek či plakáty na dobře viditelných plochách.

Jděte na to přes zvědavost

V dnešní době záplavy nových podniků je potřeba umět zaujmout a nejlépe potencionální hosté slyší na jedinečný příběh. Musíte umět vyvolat zvědavost, postupně odhalovat svůj příběh a produkt. V ideálním případě si najít nebo vytvořit to, co je pro vás jedinečné nebo netradiční vyvolat okolo toho pořádný humbuk. Skvělým pomocníkem jsou i gastro akce, kde se můžete prezentovat ještě před otevřením, představit a dát ochutnat svoji nabídku a zároveň nalákat do chystaného provozu.

Uvedené kroky jsou součástí dlouhodobé strategie, jejíž hlavním pravidlem je neodmlčovat se. Nejhorší věc, kterou můžete udělat, je přestat komunikovat. S lidmi musíte být v kontaktu neustále.